فنکار مصنوعی ذہانت سے پریشان: کیا انسانی تخلیق خطرے میں ہے؟

مصنوعی ذہانت جیسی ٹیکنالوجی کا زیادہ استعمال کئی مسائل اور خدشات کو جنم دے رہا ہے۔

مصنوعی ذہانت سے تیار کردہ آرٹ اچانک ہر جگہ نظر آنے لگا ہے(اوانتو)

حالیہ عرصے میں مصنوعی ذہانت والی کئی ایپس سوشل میڈیا پر وائرل ہوئی ہیں جو صارفین کو مختلف مشہور فنکاروں کے انداز میں اوتار بنانے کی اجازت دیتی ہیں۔

تاہم یہ نئے طاقت ور ٹولز لوگوں کی پروفائل تصویروں سے بہت کچھ زیادہ تبدیل کر رہے ہیں۔

فنکاروں اور تخلیق کاروں کے مطابق ہو سکتا ہے وہ تخلیقی محنت کو مستقل، خوف ناک طریقوں سے تبدیل کر رہے ہوں۔

اس کے ساتھ ساتھ یہ سب کچھ پرائیوسی (رازداری) اور انٹلیکچوئل پراپرٹی (دانش ورانہ املاک) کے بارے میں سنگین خدشات کو بڑھا رہے ہیں۔

مصنوعی ذہانت یا اے آئی سے تیار کردہ آرٹ اچانک ہر جگہ نظر آنے لگا ہے۔

فوٹو ایڈیٹر لینسا جیسی ایپس صارفین کو انواع کی تقریباً لامحدود اقسام میں ’جادوئی اوتار‘ بنانے کی اجازت دیتی ہیں، جو صارفین میں بہت زیادہ مقبول ہیں۔

لینسا نے نومبر میں اوتار کی خصوصیت متعارف کی۔ وائرڈ کے مطابق چار ملین سے زیادہ لوگوں نے اندرونی خصوصیات پر آٹھ ملین ڈالر خرچ کرتے ہوئے ایپ کو ڈاؤن لوڈ کیا۔

لیکن یہ صرف تصاویر نہیں۔ اوپن اے آئی کا جی پی ٹی تھری صارفین کے اشاروں پر مبنی حیرت انگیز انسان نما متن تحریر کر سکتا ہے۔

مائیکروسافٹ اور اڈوبے جیسی بڑی کمپنیاں بھی اے آئی پر مبنی ٹولز اپنے مصنوعات میں شامل کر رہے ہیں۔

بہت سے تخلیق کار آسانی سے قابل رسائی ٹولز کے امکانات سے جو انسانی فنکارانہ پیداوار کا قریب سے اندازہ لگا سکنے سے پریشان ہیں۔

آرٹسٹ کیلی میک کیرنن نے ٹوئٹر پر لکھا، ’میں اپنے کیریئر کے مستقبل کے لیے ناقابل یقین حد تک پہلے سے کہیں زیادہ بے چین ہوں۔ مزید میں انسانی تخلیقی صلاحیتوں کے مستقبل کے لیے فکر مند ہوں۔‘

کیرنن کا فن، ایک پینٹر اور السٹریٹر، غیر حقیقی انداز کے ساتھ مصور، تصاویر کی ابتدائی قسطوں میں سے ایک تھی جو اے آئی آرٹ ایپس میں استعمال ہونے والا ایک مقبول ٹول سٹیبل ڈفیوژن کو تربیت دینے کے لیے استعمال کیا جاتا تھا۔

ایک تھریڈ میں آرٹسٹ نے بتایا کہ تخلیقی صلاحیتوں کے بنیادی حصوں کا مطالعہ کرنے والے اے آئی کو مطلع کرنے میں کس طرح ’پہلے یہ دلچسپ اور حقیقت پسندانہ‘ تھا، لیکن بعد میں ’غیر معمولی وادی‘ کا سفر تھا جب سٹیبل ڈفیوژن استعمال کرنے والوں نے اس کی قریبی تقلید کو بڑے پیمانے پر بنانا شروع کیا۔

مزید یہ کہ ان میں سے کچھ صارفین نے واضح طور پر میک کیرنن کے کام کی بنیاد پر تصاویر لینا شروع کیں اور اسے اپنے تجارتی اور دیگر مقاصد کے لیے استعمال کرنا شروع کر دیا۔

جب انہوں نے اپنے انداز میں ٹیگ کی گئی تصاویر سے اپنا نام ہٹانے کی درخواست کی تو وہ اس بات سے باز آ گئے۔

انہوں نے اس سے نتیجہ اخذ کیا کہ ’براہ کرم اے آئی امیج جنریٹرز کے غیر اخلاقی استعمال کی حمایت نہ کریں جو ہزاروں فنکاروں پر ایک حملہ ہے۔

’اچھا مطالبہ کریں، اور براہ کرم بولتے رہیں! اگر فنکار اپنے نام اور آرٹ ورک کے استعمال کا دفاع نہیں کر سکتے تو ہمارے پاس کیا بچا ہے؟

عام مزدوری کے خدشات سے ہٹ کر تخلیقی شعبوں میں بہت سے لوگ آے آئی پر ان کی دانشورانہ املاک کی خلاف ورزی کا الزام لگاتے ہیں۔

آے آئی ماڈلز جیسے کہ سٹیبل ڈیفوژن، لینسا کے جادوئی اوتاروں اور دیگر ٹولز عام دستیاب تصاویر کے بڑے ذخیرہ کا استعمال کرتے ہیں تاکہ فنکارانہ طرز کی باریکیوں کے بارے میں خود کو تربیت دیے سکیں۔

نتیجے کے طور پر یہ اے آئی ماڈلز انفرادی فنکاروں کے سٹائلسٹک ڈی این اے کو استعمال کرتے ہیں، پھر اجنبیوں کو بغیر کسی کریڈٹ کی پیشکش کے اپنے کام سے عناصر ادھار لینے کی اجازت دیتے ہیں۔

مزید یہ کہ چونکہ بہت سے اے آئی ماڈلز فوری کی بنیاد پر دستیاب ہوتے ہیں لہذا بعض اوقات یہ فائدہ لینے کا عمل ناقابل یقین حد تک براہ راست ہوتا ہے۔

مزید پڑھ

اس سیکشن میں متعلقہ حوالہ پوائنٹس شامل ہیں (Related Nodes field)

مثال کے طور پر تقریباً 100,000 سٹیبل ڈیفوژن کے صارفین کو گریگ رٹکوسکی، ایک تخیلاتی السٹریٹر جنہوں نے ڈنجن اینڈ ڈریگنز جیسی گیمز پر کام کیا ہے، کا نام فوری اطلاع یا پرامپٹ دیتی ہیں۔

وہ جو تصاویر بناتے ہیں وہ ان کی تخلیق کردہ تصاویر پر مبنی ہیں، لیکن وہ کسی بھی مقصد کے لیے استعمال کی جا سکتی ہیں۔

گریگ رٹکوسکی نے سی بی سی کو بتایا کہ ’ہم یہ کہہ سکتے ہیں کہ اخلاقی طور پر یہ چوری ہے۔‘

ان خدشات کے باوجود، اے آئی قانونی دنیا میں ایک ایسا نیا علاقہ ہے کہ یہ واضح نہیں ہے کہ گریگ رٹکوسکی جیسا فنکار اپنے آئی پی کو اے آئی ماڈلز میں استعمال کیے جانے سے کیسے روک سکتا ہے۔

ٹیکنولوجسٹ اینڈی بائیو نے دی ورج کو بتایا، ’میں اس کے دونوں طرف کے لوگوں کو اپنی پوزیشنوں پر انتہائی پراعتماد دیکھتا ہوں، لیکن حقیقت یہ ہے کہ کوئی نہیں جانتا ہے۔

اور جو بھی یہ کہتا ہے کہ وہ اعتماد کے ساتھ جانتے ہیں کہ عدالت میں اس پر کیا فیصلہ ہوگا وہ غلط ہے۔‘

دوسرے ناقدین اس بات کی نشاندہی کرتے ہیں کہ کس طرح لینسا جیسی ایپس نے جو بنیادی طور پر پورے انٹرنیٹ سے مدد لیتی ہے، ویب کے کچھ گوشوں میں غلط استعمال اور شکاری پہلوؤں کو بڑھاوا دیتی ہے۔

کچھ صارفین رپورٹ کرتے ہیں کہ اے آئی امیج جنریٹر کو جب معصومانہ سیلفیز اور بچپن کی تصاویر دی جاتی ہیں تو انتہائی جنسی بشمول عریاں تصاویر تیار کر دیتے ہیں۔

لینسا کے پیچھے کمپنی پرزما لیبز نے اپنی ایپ اور اس جیسی مصنوعات کا دفاع کیا ہے۔

کمپنی نے اپنے ٹوئٹر تھریڈ میں لکھا: ’اے آئی ڈیٹا سے اخذ کردہ اصولوں کی بنیاد پر منفرد تصاویر تیار کرتا ہے، لیکن یہ خود سے چیزوں کا تصور اور شبیہ تیار نہیں کر سکتا۔ چونکہ سینیما تھیٹر کو ختم نہیں کر سکا ہے اور اکاؤنٹنگ سافٹ ویئر نے اس پیشے کو ختم نہیں کیا ہے، اس لیے اے آئی فنکاروں کی جگہ نہیں لے گا بلکہ ایک بہترین معاون آلہ بن سکتا ہے۔‘

کمپنی نے مزید کہا کہ ’ہم یہ بھی مانتے ہیں کہ اے آئی سے چلنے والے ٹولز کی بڑھتی ہوئی رسائی صرف انسان کے تخلیقی فن کو اس کی تخلیقی عمدگی میں مزید قابل قدر اور قابل ستائش بنائے گی، کیونکہ کوئی بھی صنعت دست کاری کو زیادہ اہمیت دیتی ہے۔‘

درحقیقت، تخلیقی پیشوں سے منسلک بعض افراد نے موقف اختیار کیا ہے کہ اے آئی ایک مدد ہے، خطرہ نہیں، جو انہیں پیشہ ورانہ معیار کی تصویر بنانے کے فوری اور سستے طریقوں کی اجازت دیتا ہے۔

سان فرانسسکو میں مقیم ایک انٹیریر ڈیزائنر سبیلا اورسی نے نیویارک ٹائمز کو بتایا، ’میرے خیال میں اچھے ڈیزائن کا ایک عنصر ہے جس کے لیے انسان کی ضرورت ہے۔ لہذا مجھے نہیں لگتا کہ یہ میری نوکری چھین لے گا۔

’کسی کو مختلف رینڈرنگ کے درمیان فرق کرنا پڑتا ہے، اور دن کے اختتام پر، مجھے لگتا ہے کہ اسے ایک ڈیزائنر کی ضرورت ہے۔‘

© The Independent

whatsapp channel.jpeg

زیادہ پڑھی جانے والی ٹیکنالوجی